Hogyan optimalizálhatják az adatszempontú elemzések az áruházi élményt

Az adatok elemzése egyre inkább előtérbe kerül a vállalkozások életében. Az a képesség, hogy több adatforrásból gyűjtsünk, elemezzünk adatokat és hasznosítható betekintést nyerjünk a vásárlói viselkedésbe közvetlen hatással lehet az üzleti eredményeinkre.

Míg egy webhely digitális látogatói alaposan elemezhetők – és személyre szabott élményen keresztül befolyásolhatók a webhelyre történő belépésétől a vásárlásig – egészen a közelmúltig –  nehézségekbe ütközött, hogy az üzletekben lévő adatokból azonos szintű betekintést kapjunk.

Az elemző szoftverrel felszerelt hálózati videokamerák lehetővé teszik, hogy az üzletekben kényelmes és személyre szabott élményt nyújtsunk az ügyfeleknek, átalakítva és optimalizálva a bolti környezetet.

Forrás: dm.hu

Az ügyfél szándékainak megismerése és megértése.  

A bolti élmény elemzését a vásárlói vágyak és frusztrációk megértésével kell kezdeni. Egy elemzés szerint a készlethiány, az emelkedő árak és a stagnáló sorok vezetik a vásárlói aggodalmak listáját. Tízből csaknem heten (68%) számoltak be arról, hogy az emelkedő árak voltak a legnagyobb hatással a bolti vásárlási élményükre, ezt követte a kifogyott termékek (42%) és a hosszú sorban állás (39%).

Ugyanakkor ezek a problémák az esetek többségében kezelhetők a személyzeti irányítási folyamatokkal és technológiai segítséggel. A továbbiakban a segítő technológiákra térve nézzünk meg hat kulcsfontosságú területet, ahol az áruházi videoelemzés használható:

A hálózati kamerák kiskereskedelmi elemzéseket segítő képességei

A látogatói forgalom elemzése

Annak ismerete, hogy hány ember tér be az üzletbe alapvető fontosság és az intelligens videoanalitika az ember számlálással pontos képet is ad a fizikai forgalomról. Ez egyben az átlagos látogatási időket is mutatja, ami fontos mutatója annak, hogy milyen szintű az általános látogatói élmény. A látogatottságon túl aztán fontos megérteni az emberek viselkedését is a bolti környezetben. például, hányan vásárolnak és hol töltik a legtöbb időt?

A személyzet beosztása csúcsidőkre és helyszínekre

Mivel a személyzet az egyik legjelentősebb költség az üzletmenet során, itt a tényleges szükségletek ismerete a napi beosztások (helyszin, létszám)  elemzése, kezelése kulcsfontosságú az általános nyereségesség szempontjából. A túl kevés alkalmazott pl. károsan hat az ügyfélelégedettségre – a vásárlók nem várnak sokáig a segítségre és a rossz tapasztalatokat követően nem térnek vissza az üzletbe.

A videóelemzés az egész napi kihasználtsági helyzetet (mutatókat) elemzi, segít megtervezni a létszámot és kiemeli, amikor a vásárlók hosszú várakozás után hagyják el az üzletet. Ezenkívül mérheti a különböző zónákban eltöltött időt és olyan helyekre mutathat, ahol a személyzet segítsége érhető el, vagy ahol interaktív kijelzők segítenek az ügyfelek kérdéseinek megválaszolásában.

A hang szerepe a személyre szabott ügyfélélményben és az értékesítési konverzióban

Míg az analitikával rendelkező hálózati kamerák értékes betekintést nyújtanak, a hálózati hang csatlakoztatása dinamikusabb testreszabást tesz lehetővé. Az üzletkörnyezet stratégiai pontjain elhelyezett hangszórók zenét játszhatnak, információkat oszthatnak meg konkrét termékekről és promóciókról, és lehetővé teszik a valós idejű bejelentéseket, hogy segítsék a vásárlókat, és mozgassák őket a vásárláshoz vezető úton. Ezek az üzenetek digitális képernyőkkel is kombinálhatók  a hatás fokozása érdekében és akár úgy is beállíthatók, hogy az események, például a mozgásérzékelés automatikusan aktiválja azokat.

Az analitika támogatja a sorkezelést

Számos kellemetlenséget okoznak a kialakuló jelentős méretű sorok a pénztároknál. Az ilyen gyakori kellemetlen élmény következménye lehet akár a vásárlók elvesztése is. A sorfigyelő elemzés egyszerű módja a mindenkori helyzet elemzésének, riasztások küldésének, amelyek lehetővé teszik új pénztárak megnyitását, csökkentve egyes pénztárok terhelését és lehetővé téve a vásárlások befejezését.

 Összesített statisztikák az üzlethálózatról

Végül, a nagyobb kereskedő vállalkozások számára a videóelemzés egyik fő előnye, hogy képes összesíteni és összehasonlítani az adatokat a regionális, nemzeti vagy nemzetközi üzlethálózaton belül. Különböző típusú adatok, köztük leginkább  mozgás, demográfiai, hőtérkép adatok és a tartózkodási idő gyűjthetők be az üzletekből, és táplálhatók be egy központi, harmadik féltől származó üzleti intelligencia (BI) irányítópultba. Ily módon ezek az adatkészletek egymással korrelálhatók, hogy pontos és hasznosítható információkat generáljanak az üzleti stratégiához, és végső soron a profit maximalizálásához.

Érdemes megjegyezni, hogy bár az elemzések sokféle gyakorlati betekintést nyújthatnak, kulcsfontosságú, hogy a tulajdonosok megvédjék látogatóik adatait és megfeleljenek a GDPR előírásainak.  Ezért az adatokat anonim módon kell gyűjteni, maszkolási technológiát használva az identitások védelme érdekében. Ennek elmulasztása negatív jogi, pénzügyi következményekkel,  valamint és jó hírnévvel veszélyeztetésével járhat ami hatással lehet az üzleti eredményekre is.

Az ember és a technológia együttműködése a maximális kényelem érdekében

A technológia intelligens használata segíthet javítani és versenyképes bolti élményt nyújtani, gyakran azáltal, hogy biztosítja, hogy a vásárlók igényeit és frusztrációit átgondolt módon kezeljék. Például az önkiszolgáló vagy mobilpénztári technológia támogathatja az ügyfél útját, integrálva a kamerákat az elemzésekkel ezekre a területekre, hogy szükség esetén figyelmeztesse a személyzetet segítségnyújtásra.

Az ismert és gyakran felmerülő vásárlói problémák és igények megértésével és priorizálásával végső soron eredményesen segíthető elő a  jó minőségű élmény biztosítása az üzletekben, segítve a vásárlók rendszeres visszatérését.

Forrás: Axis communications

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük