Üzleti célú kaputelefon rendszer kiválasztásának vezető szempontjai

A kaputelefonok fontos szerepet játszanak a lakó és a kereskedelmi ingatlanok védelmében. Az üzleti felhasználóknak mire kell figyelniük, amikor az igényeiknek leginkább megfelelő kaputelefon rendszert választják? Az asmag.com portál cikke a területtel foglalkozó szakembereket kérdezve közelebbről vizsgálja meg a témát.

Forrás: Quick Key Locksmith

Az üzleti célú kaputelefon-rendszerek lehetővé teszik a látogatók számára, hogy közvetlenül kommunikáljanak a fogadó/recepciós pulttal, és bejussanak egy épületbe, miután személyazonosságukat ellenőrizték. Az előnyök sokrétűek. Az egyik fő előny természetesen a fokozott biztonság a végfelhasználó szervezet számára.
 „Az IP audio-video kaputelefon nagyban növelheti a vállalkozások biztonságát. Segítségével nem csak beszélhetünk és láthatjuk a látogatókat, hanem digitális feljegyzéseket is rögzíthetünk az érkezőről, lehetővé téve az ellenőrzést vagy bármilyen szükséges vizsgálatot” – mondta Ler Wee Meng, a Securevision ügyvezetője.
 
A biztonságon kívül az üzleti kaputelefon-rendszerek nagyobb működési hatékonyságot is kínálhatnak.
 
„Az IP-intercom rendszereknek a vállalkozások számára kettős előnyei vannak. Egyrészt növelhetik az alkalmazottak személyes biztonságát (például korlátozhatják az idegenek hozzáférését, lehetővé téve, hogy az alkalmazottak egy kattintással hívják a biztonsági személyzetet fenyegetés észleléses esetén). Másrészt ezek a rendszerek hatékonyabbá tehetik az üzleti működést (például az alkalmazottak videokonferenciákon vesznek részt a munkaállomásaikon IP-hálózati vizuális vezérlőkonzolokon keresztül, csökkentve ezzel a fizikai mozgásigényt és ezáltal növelve a termelékenységet)” – mondta Zhou Liang, műszaki vezető (SPON Communications) .

Választási szempontok

Az üzleti célú kaputelefon rendszer kiválasztásánál több tényezőt is figyelembe kell venni. Az alábbiakban négy szempontot vizsgálunk amelyeket mindenképpen célszerű figyelembe  venni.

Vezetékes vs. vezeték nélküli

 
A vezetékes kaputelefon-rendszerek tiszta és stabil kommunikációt biztosítanak, ugyanakkor vezetékezést és kábelezést igényelnek. A vezeték nélküli megoldások ezzel szemben nagyobb rugalmasságot kínálnak, ugyanakkor kommunikációs minőségi problémáknak vannak kitéve.
 
„A vezetékes kaputelefon nagyszerű választás, ha hangsúlyosan megbízható biztonsági rendszerre van szükség robusztus kiberbiztonsági funkciókkal és stabil áramellátással. Ez nagyon előnyös olyan vállalkozások, kórházak és/vagy iskolák számára, ahol a használat egy nagyságrendekkel nagyobb, mint egy családi otthoni környezetben. Előfordulhat azonban, hogy néhány régebbi épületben nem áll rendelkezésre a megfelelő típusú vezeték a bejárati ajtónál, ami nagyobb kihívást jelent, vagy költségesebbé teheti a telepítést” – mondta Alex Kazerani, a Motorola Solutions felhővideó-biztonságért és beléptetés vezérlésért felelős műszaki vezető „A vezeték nélküli kaputelefonok nagyobb kényelmet kínálnak a telepítésben, és olcsóbbak. Ez megkönnyíti a telepítést olyan helyeken ahol nehezebb a vezetékezés, egyúttal ilyenkor további kaputelefonok rendszerhez csatolása is egyszerűbb. A felhasználók Wi-Fi-n keresztül bárhonnan elérhetik és kezelhetik vezeték nélküli kaputelefonjaikat, azonban működésükhöz stabil vezeték nélküli hálózati kapcsolatokra van szükségük.”
 

„A vezetékes és a vezeték nélküli közötti választás a felhasználási forgatókönyvektől függ. A magas színvonalú  kommunikációhoz a vezetékes kaputelefonok alkalmasabbak. A rugalmas telepítésű mobilkommunikációhoz előnyösebb a vezeték nélküli kaputelefon” – mondta Zhou.

Videó kontra hang

 
A felhasználónak mérlegelnie kell, hogy videó- ​​vagy csak audio intercom rendszert vásároljon-e létesítményébe. Általánosságban elmondható, hogy a videó kaputelefonok több előnnyel rendelkeznek, mint a csak hangot biztosító társaik.
 
„A videó mindig jobb, mint a hang, mert lehetővé teszi a vendégek vizuális ellenőrzését. A csak hangot használó kaputelefon rendszerek általában valamivel olcsóbbak, de ezekkel a rendszerekkel lemondunk arról, hogy video-ajtóállomást integráljunk a megfigyelőrendszerünkbe az arcfelismeréshez. A video-intercom rendszer vizuális ellenőrzést is biztosít, így csak azoknak a személyeknek enged hozzáférést, akiket lát, és akikkel beszél. A csak audio rendszerrel lehetséges, hogy kinyitjuk ugyan csak egy személy előtt nyitjuk ki az ajtót  – és mégis öt ismeretlen ember lép be az elvileg  biztonságos ajtónkon” – mondta John Hemp, az Aiphone közép-atlanti és új-angliai értékesítési igazgatója.
 
„A videó önmagában nem teszi lehetővé a hangos beszélgetéseket. Hanggal kombinálva a biztonsági személyzet javíthatja a látogatók irányítást, élményét. Például egy rossz bejáratnál lévő kézbesítőt a megfelelő ajtóhoz lehet irányítani. A hang azonban önmagában nem nyújt olyan vizuális információt, amely hasznos lehet a hozzáférés megadására vonatkozó döntés meghozatalában. A csak hangot biztosító rendszerek esetében előfordulhat, hogy a közelben van egy kamera, de előfordulhat, hogy nem megfelelő a szöge, vagy be van építve az intercom rendszerbe, ami megköveteli, hogy a felhasználó váltson az alkalmazások között” – mondta Kazerani.

„A videót és hangot is tartalmazó kaputelefonok a látogatói élmény, a könnyű használat, valamint a biztonság legjobb kombinációját kínálják.”

Intercom távoli feloldási lehetőséggel?

 
 Hemp szerint ez valójában a végfelhasználói irányelveken és eljárásokon múlik. „Néhány szigorúan őrzött épület megköveteli a vendégek kíséretét amíg a helyszínen tartózkodnak, mások pedig nem. A nagy biztonságú alkalmazásokon kívül a távoli ajtónyitás általában a legjobb, döntően kényelmi okok miatt, lehetővé téve a személyzet számára, hogy miközben a munkájukra koncentrálnak  kezelni tudják a beléptetést egy helyhez anélkül, hogy fizikailag a helyszínen lennének.  A személyzet így az irodájában vagy egy távoli helyen végezheti feladatát, és továbbra is biztonságosan hozzáférhet az ajtókhoz” – mondta.
 
„Sok kaputelefon kínál távoli feloldási lehetőséget. A szervezet biztonsági szempontjaitól függően ez a funkció ki- vagy kikapcsolható. Ugyanakkor az IP-intercom kiválasztásakor célszerű azokat választani amelyek szigorú biztonsági ellenőrzést biztosítanak a mobilalkalmazások felett. Így csak az arra feljogosított tagok jelentkezhetnek be és telepíthetik az alkalmazást és csak az adminisztrátor adhat hozzá vagy távolíthat el tagokat az alkalmazásból” – mondta Ler.

Telefonvonal és mobilalkalmazás támogatása

 
Egyes újabb kaputelefon-modellek integrálhatók a már létező telefonrendszerbe, és mobilalkalmazásokat is használhatnak, ami további előnyöket biztosíthat.
 
„A telefonvonalakon keresztül történő csatlakozás lehetővé teszi, hogy az intercom egy meglévő telefonrendszer részévé váljon, és külső telefonszámokat is tárcsázhasson, pl. 24 órás felügyeleti központokat. Ez kiemelten is hasznos lehet a mentési segítségnyújtási alkalmazásokhoz, a mentési területhez, a segélytornyokhoz és a segélyhívó szekrényekhez, valamint a lezárási eljárásokhoz” – mondta Hemp. „A mobilalkalmazások rendszerbe integrálása rugalmasságot biztosít a személyzetnek ahhoz, hogy az egész létesítményben mozoghassanak, és közben  továbbra is kezelni tudják a belépési pontokat, egyúttal a beléptetés folyamatát is felgyorsítják”

Forrás:asmag.com, William Po

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük