A fejlett CCTV rendszerek katalizálják az integrációs és külső együttműködési folyamatokat a vállalatoknál

Frank Crouwel, az NW Security Group biztonsági technológiai integrációs területének ügyvezető igazgatója  állítja, hogy a kifinomultabb CCTV rendszerek nagyobb belső együttműködést tesznek lehetővé a részlegek között és egyúttal  keresletet generálnak a külső integrációs vállalatok szakértelme iránt. Az IfseGlobal portálon közreadott véleménycikkéből idézünk.

Analóg alapú CCTV áttérés IP hálózatra

A szakember vezetésével 2020 szeptemberében végzett piackutatás feltárta, hogy az angliai-szerte CCTV-rendszereket működtető közép- és nagyvállalatok 61% -a már áttelepítette a rendszereket az IP-hálózatokra. Annak ellenére, hogy a rendszerek az elmúlt 15 évben széleskörűen IP- hálózatokhoz kerültek a létesítménykezelő (FM) és a biztonsági osztályok továbbra is az összes közép- és nagyvállalkozás CCTV-rendszerének egyharmadát kezelik.

 A CCTV rendszerek kezelésének csak 27% -át adták át az informatikai részlegeknek, ugyanakkor számos informatikai részleg számára nem megkerülhető, hogy mélyebben érdeklődjön a CCTV rendszer menedzsment iránt, mivel a technológia és a telepítői partnerek képességei rendelkezésre állnak a CCTV rendszerek felhőbe mozgatásához.

CCTV a centralizált IKT-támogatáson belül

Érthető, hogy ezek közül a vállalatok közül sokan a CCTV rendszer karbantartását és irányítását belefoglalták a központosított és egységes ICT (információs és kommunikációs technológia) szolgáltatási portfolióba a szervezet egészében. Az IKT összes részének összefogásával, a hálózati és az informatikai infrastrukturális ismeretek egy helyre való összpontosításával biztosítható, hogy a céges infrastruktúrában az IP videomegfigyelő rendszer az eddigieknél jelentősebb figyelmet kapjon a releváns szoftverek és firmware frissítések ütemezése, valamint a kamera teljesítmények optimalizálása vonatkozásában.

Ugyanakkor tény, hogy az IP videomegfigyelés bonyolult szakterület. Gyors technológiai és piaci fejlődés tapasztalható, amelyet csak akkor lehet nyomon követni és kezelni, ha elegendő erőforrás áll rendelkezésre.

A brit tapasztalatok azt mutatják, hogy csak a legnagyobb vállalatoknál (250 alkalmazott felett)   van általában elegendő kapacitás az IKT, FM és / vagy biztonsági részlegekben ahhoz, hogy hosszabb távon  képesek legyenek önállóan lépést tartani az IP videorendszerek  fejlődésével.

A közepes méretű vállalatok nyitottabbak a külső szakértőkkel való együttműködésre

Az 50–249 alkalmazottal rendelkező közepes méretű cégek (valamint a még kisebbek) esetében általában jelentős kihívás, hogy az IP-videorendszereik hosszú ideig optimálisan működjenek, külső szakember segítsége nélkül.

Érthető módon sokkal több tapasztalattal rendelkezünk az ilyen típusú vállalkozásokkal való együttműködésről. Amikor eljutunk egy ilyen szervezet által kezelt webhelyre, gyakran találunk néhány kamerát, amelyek egyáltalán nem működnek; másoknak szükségük lehet karbantartásra, vagy újbóli bekötésre. Néha új biztonsági kockázatokat tapasztalunk, amelyek új, vagy modernebb, magasabb specifikációjú kamerák telepítését követelik meg.  Nem is beszélve a GDPR kihívásokról.

Ha nagyon sok a munka, akkor gyakran az ICT vagy a Facility Management (FM) munkatársaival párhuzamosan dolgozunk a különféle berendezések beszerzése, telepítése, konfigurálása és hálózatba kapcsolása vonatkozásában. A legfontosabb az, hogy használjuk a rendelkezésre álló készségeket, erőforrásokat.

Tehát egy mérnöki vállalat nagyonis képes lehet CCTV-re kész technológia  beszerzésére és telepítésére, ugyanakkor a minőség és a hatékonyság terén nem szabad kompromisszumokat kötni.

VSaaS vagy IaaS opciók

Jelenleg erős igényt tapasztalunk arra, hogy a meglévő, telephelyen működtetett rendszereket felhőbe telepítsék. Angliában végzett, közepes és nagy cégeket vizsgáló tanulmányunk szerint a közép- és nagyvállalatok 58% -a  készült arra, hogy meglévő CCTV rendszereit felhőbe költöztesse a következő 12 hónapban. A COVID-19 katalizálta ezeket az elképzeléseket és az informatikai részlegek számára nagyobb erőforrásokat biztosított a megvalósításhoz.

Ezekre a kihívásokra rugalmasan reagált a piac és számos videomegfigyelő szolgáltatás (VSaaS) jelentkezett színvonalas és kiforrott ajánlatokat, a piacon most valódi választék és verseny tapasztalható.

Érthető, hogy az informatikai részlegek, amelyek ma már a CCTV rendszerek 27% -át gondozzák a VSaaS korai alkalmazói. Ezek a szolgáltatások a kiszolgáló és az eszközkezelő munkaterhelés csökkentését vagy megszüntetését kínálják. A VMS platform szoftverfrissítései és a kiberbiztonsági fejlesztések a felhőszolgáltatón vagy annak partnerintegrátorán keresztül is kezelhetők. Az informatikai menedzserek megértik ennek a tevékenységnek egy tartományspecialistára történő kiszervezésének értékét és látják költségeit .

Számos informatikai részleg azonban, amely a CCTV rendszerek felhőalapú migrációját fontolgatja, ehelyett egyszerűen áthelyezi a VMS-t a meglévő IaaS (Infrastructure as a Service) szolgáltatók adatközpont-szervereire – legyen szó az Amazon Web Services, a Google Cloud, a Microsoft Azure -ról, vagy másról. Ebben az esetben konfiguráció módosítására lesz szükség. Azonban továbbra is a felhőben kezelik és frissítik a rendszert, hogy az teljesen működőképes maradjon.

Speciális partner kiválasztása a CCTV rendszer optimalizálásához vagy felhőbe mozgatásához

Az IKT-csapatok igen gyakran speciális, kiszervezett támogatást igényelnek, hogy segítsék CCTV-rendszerük bővítését, felújítását, optimalizálását vagy akár a felhőbe történő áttelepítését. Melyek tehát a kiválasztás és együttműködés legfontosabb kritériumai az optimális hatás érdekében?

Cégünk számára (NW Security Group) az így potenciálisan  kiszervezett partnerként  a kulcs, hogy képesek legyünk olyan kapcsolatot kiépíteni, ahol valódi partnerként kezelnek minket.  A dolog legkevésbé akkor működik, ha a „rövid távú”, ügyleti, vevő-beszállítói megközelítés dominál , mert ez túl merev keretet ad az együttműködésnek és egyik fél számára sem optimális.

A partnerségek a kölcsönösen hasznos  „adok-kapok” elveire kell épüljenek. Így például projektmenedzsereink ösztönözni fogják a házon belüli szakembereket a kamerák és a videokezelő szoftverfrissítések rutinszerű fizikai helyszíni karbantartásának kezelésére. Amikor egy bonyolultabb problémát kell megoldanunk, javasoljuk, hogy legyünk nyitottak a közös diagnosztizálásra és a távoli megoldásra, ahol csak lehetséges.

A külső szupport előnyei

Tíz támogatási problémából kilenc megoldható a távoli hozzáférés kiépítésével a biztonsági rendszerbe a konfigurációs beállítások ellenőrzéséhez vagy módosításához. A legtöbb biztonsági rendszer problémáját gyorsabban diagnosztizáljuk távoli hozzáféréssel. Helpdesk csapatunk számítógépein a legtöbb probléma diagnosztizálásához és kijavításához rendelkezésre áll perceken belül az informatikai háttér, megspórolva a helyszínre jutás idejét és költségeit.

Ha partnereink elégedettek a távvezérelt támogatási szolgáltatással, jelentős összegeket takaríthatnak meg.  Ez a szolgáltatási megközelítés, a világjárvány kitörése óta komoly piaci lehetőségeket biztosított számunkra (is).

Szakember kontra generalista

Legyünk óvatosak, ha olyan biztonsági telepítőhöz fordulunk, aki azt állítja, hogy mindenféle „hangszeren játszik”-   kínál CCTV, tűz, füst, behatoló riasztókat és elektronikus zárillesztési szolgáltatásokat.  Ezekbe az esetekben próbáljuk megismerni az alap kompetenciákat mert vélhetően ezekben van meg változatlanul a megbízható szakértelem.

A hitelesítő adatok ellenőrzése a partner kiválasztásnál

Mivel a biztonsági rendszerek túlnyomó többsége hálózatba került, ezért ezek kezelése  új készségeket követel.  Ellenőrizni kell, hogy a potenciális külső partner rendelkeztek-e informatikai és hálózati ismeretekkel, valamint kipróbált kiberbiztonsági felkészültséggel és megfelelő tanúsításokkal.  Továbbá van e együttműködésük azokkal a szállítókkal amelyek termékeit az adott cégnél már telepítették, vagy tervezik felvenni a portfólióba?

Azon speciális képességek tekintetében, amelyekre figyelni kell a kihelyezett partner választás mérlegelése során: 

1. Megoldás tervezési képességek

2. Parancssori konfigurációs képesség

3. IT hálózati ismeretek

4. Kiberbiztonsági ismeretek

A CCTV rendszerek optimalizálásának az alapok megfelelő biztosításával kell kezdődnie és meg kell győződni arról, hogy a szükséges finanszírozások biztosítottak e (hagyományos rendszerről az IP megfigyelésre való áttérés, a CCTV rendszer felhőbe mozgatása)?

Külső szolgáltató bevonása esetén körültekintően ellenőrizni kell a szolgáltatót hitelesítő információkat  és a szolgáltatási szintű megállapodás követelményeit, amelyek a  biztonsági integrációs és támogatási partnerek kiválasztását szabályozzák. A háttér, a hitelesítő adatok, az igazolások és az ügyfélszolgálathoz való hozzáállás feltárása kritikus fontosságú, ha egy cég úgy dönt, hogy ezen az úton halad.

Forrás: IfsecGlobal

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük